Perunis
Ime projekta:
Perunis
Program:
Public
Tip:
Naročilo
Leto:
2021
Status:
Idea
Naročnik:
Zasebni naročnik
Lokacija:
Slovenia
Površina:
M
Arhitekti:
Marjan Poboljšaj, Anton Žižek, Špela Gliha, Marcel Žnidarič
Fotografije:
Maj Meden
Krajinska ureditev:
Nagrade:
Izhodišče
Celoten park naj s svojo vsebino, obliko in simboliko predstavlja razstavni prostor (»showroom«) za predstavitev življenja starih Slovanov v naših krajih. Gostje parka naj čimbolj celostno in pristno podoživijo različne vidike življenja starih Slovanov.
Lokacija parka se nahaja na jasi vzdolžne oblike. Pogled je zasidran s čudovito podobo gore Storžič. Zemljišče poleg tega nudi panoramski pogled na okoliške hribe, obeležja in cerkve, ki se vrstijo na gričih v podnožju gora.
Zasnova
Zasnova doživljajskega parka izhaja iz transformacije kozmičnih principov starih Slovanov (bogovi, cikličnost časa, kozmični pojavi) v materialno obliko.
Izhodišče pri zasnovi paviljona je premisa, da potenciramo osnovno veduto na Storžič. To dosežemo s kopasto obliko paviljona: Paviljon postane hrib, ki se zlije z okolico. Ker je delno vkopan v zemljo (podobno, kot so bile hiše starih Slovanov), ne ustavlja pogleda na goro. Paviljon je zasnovan v obliki obroča, ki ima usmerjen atrij proti gori, ter postane observatorij za opazovanje Storžiča in Alp. Atrij je zasnovan amfiteatralno, kar omogoča javne dogodke, ki potekajo v središču, kjer se nahaja drevo lipa (simbolno drevo starih Slovanov). Streha paviljona se spušča od notranjega obroča na vrhu vse do tal in spominja na oblikovalni princip planšarskih hiš na Veliki Planini. Na severni strani se notranji obroč spušča do tal in omogoča krožno pot po krožnem slemenu strehe okrog atrija ter izjemen pogled na okolico z vrha strehe. Obročasta oblika paviljona nudi krožno pot, kjer se stakneta začetek in konec in simbolno predstavlja cikličnost življenja, procesov v naravi in kozmosu starih Slovanov.
Prostor v notranjosti asociira na votlino, ki ima usrediščen atrij jaso v sredini in nudi pogled na Storžič. Pod lupinasto streho leži fluidno, organsko oblikovano ležeče telo, ki je nosilec virtualnih doživljajskih točk. Preostali prostor je namenjen doživljajskim točkam v fizični obliki. Mistična atmosfera je podkrepljena z materiali (les, glina). Celoten paviljon se kot živ organizem spaja z mikro okolico, naravo in kozmosom.